CHINA #1
Το ΦΟΥΓΑΡΟ παρουσιάζει στο BLUE2 μία αφιερωματική έκθεση στην Κινέζικη κουλτούρα, μέσα από έργα και αντικείμενα τέχνης, φορτισμένα με την ιστορία και το πνεύμα του μακραίωνου αυτού πολιτισμού. Τα εκθέματα ανήκουν στην FKPCOLLECTION, και συμπληρώνονται από αντικείμενα της συλλογής του εξερευνητή, Δημήτρη Ξανθούλη.
Με τη σκέψη να μεταφερθούν στον θεατή παραγνωρισμένες πτυχές της κινεζικής καθημερινότητας, όπως αυτή διαμορφωνόταν στο γύρισμα του 19ου προς τον 20ό αιώνα, η CHINA #1 διαρθρώνεται γύρω από εννέα γυναικεία πορτραίτα της δυναστείας Τσινγκ, ζωγραφισμένα με λάδι σε ανεστραμμένο γυαλί ή καθρέφτη, τα οποία είναι γνωστά ως meirenhua και παρουσιάζονται για πρώτη φορά. Τα στυλιζαρισμένα αυτά πορτρέτα, με κρυφό ή πιο έκδηλο ερωτισμό, που εικονίζουν εξιδανικευμένα ωραίες γυναίκες, ήταν πολύ δημοφιλή τόσο στην Κίνα, όσο και στην Ευρώπη. Προέρχονται από εργαστήρια στην επαρχία της Κουανγκτσόου ή Καντόνας, που ήταν τότε κύριο εξαγωγικό λιμάνι της Κίνας προς την Ευρώπη και την Αμερική, μετά τους Πολέμους του Οπίου.
Στην ίδια εποχή, αλλά σε διαφορετική ατμόσφαιρα, τοποθετούνται δύο σπάνια ρεαλιστικά τοπία με εργοστάσια και τραίνα. Αξιοποιώντας την ιππεύουσα προοπτική της κινέζικης τοπιογραφίας, αποδίδουν σκηνές από έναν κόσμο που άλλαζε, περνώντας από την αυτοκρατορική στη «νέα» Κίνα, μέσω της βιομηχανικής επανάστασης. Τα έργα συνδιαλέγονται με ξύλινα κλουβιά, κουτιά διαφορετικών χρήσεων, μικροέπιπλα, σκαμνάκια, καρέκλες, δύο σημαντικές armoires από λακαρισμένο ξύλο φτελιάς και ελάτης από την επαρχία Τσετσιάνγκ, μία σκαλιστή κονσόλα από τη νότια Κίνα, δύο κρεμαστά φανάρια και έναν μπουφέ από την ευρύτερη επαρχία του Πεκίνου, καθώς και ένα κεραμικό άλογο της δυναστείας Μινγκ (1368-1644).
Η έκθεση συμπληρώνεται με μια σειρά από μεγαλύτερα και μικρότερα πήλινα πιθάρια, τα οποία ήταν χρηστικά καθημερινά αντικείμενα, με χρήση στην μαγειρική ή τις εμπορικές συναλλαγές. Θα ξεχωρίζαμε το αρχαιότερο, ένα βάζο από ανοιχτόχρωμο πηλό της δυναστείας Τανγκ (618-907 μΧ), και δύο μεγαλύτερα πιθάρια Σιτζού για μεταφορά κρασιού, με μονόχρωμη διακόσμηση της δυναστείας Τσινγκ (1636-1912).
Τέλος, την έκθεση πλαισιώνουν δύο σύγχρονα έργα από την FKPCOLLECTION. Πρόκειται για μια φωτογραφία της Marina Abramovic με σχέδιό της, που ονομάζεται The lovers: the great China walk III, από την επική διαδρομή της ίδιας και του συντρόφου της, Ulay, το 1998 στο Μέγα Σινικό Τείχος, καθώς και ένα εμβληματικό πορτραίτο σε καμβά του Ισπανού καλλιτέχνη Manuel (Manolo) Rodriguez, που απεικονίζει την Γουάν Ρονγκ (1906-1946), τραγική σύζυγο του τελευταίου αυτοκράτορα της Κίνας, Που Γι.