Διάλεξη Olav Harsløf στη ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ του Φουγάρου

Την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2025 στις 7 μμ στο FOUGARO ARTCENTER.

Tο Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, φιλοξενεί στο FOUGARO ARTCENTER τον Olav Harsløf, καθηγητή στο Τμήμα Παραστασιακού Σχεδιασμού (Department of Performance Design) του Πανεπιστημίου Roskilde, για μία διάλεξη με τίτλο:
Το Φάντασμα στις Όπερες του Σύδνεϋ και της Κοπεγχάγης: Διαδραστικές Επιτελεστικές Δομές

 Γνωρίζουμε ότι οι τέχνες μπορούν να εμπνεύσουν η μία την άλλη. Φαίνεται όμως ότι μπορούν να κάνουν περισσότερα από αυτό. Όλα τα σημάδια δείχνουν ότι η ουσιαστική αλλά λιγότερο ορατή συνοχή σε μια μορφή τέχνης μπορεί να απεικονιστεί και να εξηγηθεί από τις συνοχές και τις δομές σε μια άλλη μορφή τέχνης. Θα μπορούσαμε να ονομάσουμε αυτές τις δομές και τις συνοχή τους «δομές επιτελεστικές» – δηλαδή βασικές κοινές και διαδραστικές δημιουργικές δομές. Για παράδειγμα, κοινές για τις χωρικές/οπτικές μορφές τέχνης και τις ακουστικές/μουσικές.

Η διάλεξη του Olav Harsløf  έχει ως στόχο να εξηγήσει αυτές τις δομές και τις συνάφειες, εστιάζοντας σε δύο Δανούς αρχιτέκτονες, τον Jørn Utzon, ο οποίος σχεδίασε και κατασκεύασε την Όπερα του Σύδνεϋ, και τον Henning Larsen, ο οποίος σχεδίασε και κατασκεύασε την Όπερα της Κοπεγχάγης. Εστιάζοντας επίσης στους φίλους και συναδέλφους τους, τους συνθέτες, μουσικούς και αρχιτέκτονες, Kjeld Bonfils και Max Brüel. Και, τέλος, εστιάζοντας στον εμπνευστή όλων αυτών, τον Δανό αρχιτέκτονα Poul Henningsen, ο οποίος φαίνεται να ήταν το Φάντασμα στις όπερες του Σύδνεϋ και της Κοπεγχάγης!

Η ομιλία αυτή θα ενδιαφέρει ιδιαιτέρως τους ερευνητές και φοιτητές στους τομείς των Σπουδών της Επιτέλεσης, του Θεάτρου, της Μουσικής, της Κλασικής φιλολογίας και της Αρχαιολογίας.
Η ομιλία θα δοθεί στα αγγλικά με συνόψεις στα ελληνικά, στη ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ του Φουγάρου.

Υποστήριξη: FOUGARO ARTCENTER

Λίγα λόγια για τον Olav Harsløf
Ο Olav Harsløf δίδαξε ως Καθηγητής στο Τμήμα Παραστασιακού Σχεδιασμού (Department of Performance Design) του Πανεπιστημίου Roskilde, στη Δανία. Προηγουμένως, διετέλεσε Πρόεδρος της Εθνικής Ακαδημίας Θεάτρου της Δανίας και του Εθνικού Ωδείου Ρυθμικής Μουσικής της Δανίας. Σε συνεργασία με τη Dorita Hannah, επιμελήθηκε το βιβλίο Performance Design (2008) και έγραψε το κεφάλαιο “Phantom of the Operas in Sydney and Copenhagen”. Μαζί με τον Erik Kristiansen επιμελήθηκε τον συλλογικό τόμο Engaging Spaces – Sites of Performance, Interaction and Reflection (2015) και έγραψε το κεφάλαιο “Space as Provocation.” Είναι συγγραφέας του βιβλίου The Great Festival: A Theoretical Performance Narrative of Antiquity’s Feasts and the Modern Rock Festival (2020). Το 2025, θα κυκλοφορήσει το νέο του βιβλίο Perform Design Act, σε συνεργασία με τη Dorita Hannah και τον Jon McKenzie.